Bussa eller flyga?

På måndag kommer ju min älskade pickis (Mikaela) ner men hon flyger till Krabi. Så jag måste på nåt sätt ta mig ner dit helst ungefär i den tiden som hon landar så vi tillsammans tar bussen till Ao Nang och hotellet. Jag har 3 alternativ:

1. Buss till bangkok 4 timmar + flyg från Bangkok till Krabi drygt 1 timme. Sammanlagde restid ca 6 timmar med väntan i Bangkok.


2. Tåg + buss. Budda vet hur lång tid det kan ta. Men en sak är säker och det är att tåget inte går direkt till Krabi utan måste byta någonstans till en buss.


3. Buss från Hua Hin till Krabi. Restid ca 9 timmar. Då är det direktbuss utan byten.


Alternativ 2 är i stort sätt uteslutet men visst hade det vart kul att ta tåget men det får i så fall bli från Bangkok och ner till Hua Hin efter shoppingdagarna när JAG FYLLER ÅR DEN 12 MARS, glöm för buddas skull inte det.
Så det står alltså mellan alternativ 1 och 3. Alternativ 1 är ca 200kr dyrare än alternativ 3 men då kommer jag till flygplatsen nästan samtidigt som pickis. Egentligen är det ju det som lockar mest MEN, och det finns ett gigantiskt men. Jag är ju sjukt flygrädd särskilt dom korta turerna. Jag trodde helt seriöst att vår sista stund var kommen när vi flög fån Bangkok till Phuket. Då lovade jag mig själv att inte utsätta mig för det igen förrän jag ska tillbaks till kylan i Norge igen.
Men samtidigt, 9 timmar på buss. Jag gjorde det i fredags och kommer få göra det när jag ska tillbaks till Hua Hin Mikaela åker hem. Det innebär att mitt arsle har suttit 18 timmar på den där jäkla bussen inom ungefär 3 veckor.
Vi får se. Ska leta upp nån turistbyrå imorn o höra mig för hur bussarna går och sånt där. Jag hyrt moppe från imorgon föresten, vi får se hur det går!?
Glömmer ju aldrig helvetesfärden på Koh Tao år 2009, eller gör du det Angi? ;)
10 min efter hyrd moppe rasar vi rätt in i en stor jäkla sten som hoppade fram precis när vi kom körandes. Typiskt stenarna på Koh Tao, ska alltid hålla på o jävlas med en.

Jaja väntar ivrigt på min kärlek som är på väg hem från skolan. Jag såg en dokumentär om kvinnor som desperat söker efter kärlek. Då kom jag tänka på att jag har ju faktiskt vart kär i 1 år och 31 dagar idag!


Hade hej




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0