Gott nytt år igen!

Idag är du kinesiskt nyår. Kaninens år. Massa kineser här i stan och jag har samma uppfattning om kinesiska kineser fortfarande. Men den kommer jag inte skriva här för då blir säkert klassad som rasist eller nåt sånt patetiskt.

Jag tänkte inte tillägna hela inlägget åt Kina utan åt min dag på mopeden!
Jag började med att ta en tur ut från området och försöka hitta till market village men jag körde fel och siktade mot stranden som inte alls skulle vara svårt att hitta till  enligt alla andra. "Sväng bara in på soy 97". Ja det var ju lätt som en plätt. Jag hade nog svishat förbi soy 97 för flera kilometer sen när jag bestämde mig för att vända.
Då styrde jag kosan in på vår väg igen och jag hade ju sett skylten Hua Hin floating market flera gånger och tänkte att dit ville jag. Så jag brummade på in i landet och ut i bushen. Vägen var lite bocklig och jag var nervös. Höll mig på mina trygga 35-40km/h men när en moppe med en hel familj på körde om som bara den ökade jag farten lite grann.
Det gick hur bra som helst, problemet var bara att här nere är det ju ganska varmt så man vill ju inte ha allt för mycket kläder på sig. Oftast blir det ju klänning (det ska man inte ha när man kör moppe) eller kjol (inte det heller om den inte är tajt) eller ett par korta shorts. Jag hade det sistnämna. Eller det var snarare ett par lite längre hotpants som jag hade under en lång t-shirt. Problemet när låren blir bara är att när huden sitter klistrad mot syntetsätet uppstår paniksvettningar från skinkorna som gör att man nästan glider av.
Där åkte jag, nervös sen tidigare, och höll dessutom på att glida av moppen tack vare rövsvetten. Nästa gång jag satte mig på mopeden tog jag ett par längre shorts, det fungerade.

Nu på eftermiddagen rullade jag in till market village (tittade på en karta när jag kom hem tidigare idag) för att köpa en ny kamera. Den andra dog ju. Så nu har jag en ny vattentålig kamera, hoppas den tål vatten bättre än den förra, den gick ju faktiskt sönder på grund av det.

Jag har ätit middag från små portionspåsar från Lotus och när jag kom hem efter mitt eftermiddagsäventyr kände jag mig som mopparnas konung.
Har föresten glömt att berätta att under vår sista kväll i Ao Nang på coconut bar satt jag och Marie och en av servitörerna och kastade tärning om vem som skulle bli kung av Ao Nang och gissa vem som vann? Ja ni gissa rätt, JAG!
Jag är inte bara världsmästare i sten sax och påsa jag är även kung av Ao Nang. Slå det om ni kan!

Hasta la vista


Dagens outfit, haha



Glad och överlevande mopedist



Påsmat



Den nya kameran, nån som testat?

Kommentarer
Postat av: mariiiie

HOST HOST VEM vann HELA tiden på Railey dåå ;)

Får jag va kung där :)?

Men måste erkänna grymt att slå sex tärningar lika på 3 slag RESPEKT

2011-02-02 @ 16:28:31
Postat av: Anonym

HOST HOST VEM vann HELA tiden på Railey dåå ;)

Får jag va kung där :)?

Men måste erkänna grymt att slå sex tärningar lika på 3 slag RESPEKT

2011-02-02 @ 16:29:11
Postat av: cathrin

hehe jaaaaajaaaaaaa, det var inte det som räknades ;)

2011-02-02 @ 17:42:43
Postat av: alex:):)

snyggooooo:)

2011-02-02 @ 20:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0