Hemma i säkerheten(nära toaletten) igen.

Ja nu sitter jag här i den röda soffan igen och chillar. Det är ganska skönt. Det är mulet ute och faktiskt är det ganska skönt det med. Jag har ju vart iväg på 2 veckors semester i Ao Nang och några nätter på pippi och faktiskt en natt i Patong.
För att sammanfatta de senaste 2 veckorna med ett ord = HeltFantastisktUnderbart!
Vi har badat och vi har solat och vi har lekt och spelat yatzy, vi har ätit och druckigt och dansat och prutat och shoppat, spanat efter maneter och hittat maneter, spytt galla över odrägliga uruguayare och jobbiga italienare, blivit myggbitna och flugattackerade och framförallt skrattat och haft roligt. Det var med en liten tår i ögat och ont i magen(diarrén) jag lämnade mikaela i Ao Nang för att åka vidare.
Men nu är Mikaela hemma (du vet att jag tänker på dig!) och jag har hunnit träffat Kaya och hennes kompis i Patong. Dom möttes av regn, men efter regnet kommer ju solsken så när jag satte mig på bussen i tisdags eftermiddag strålade solen klar på himmlen. Självklart hade jag velat stannat längre men min mage har börjat protestera mot att vara utomlands tydligen. Den är väl i trotsåldern eller nåt. Men den har börjat lugna sig nu i alla fall, nu när jag äntligen har en riktig toalett med papper och spolfunktion inom räckhåll 24/7.
Tänkte gå in lite mer detaljerat på vad vi gjort de senaste veckorna i ett annat inlägg. Tänkte bjuda på lite bilder först och främst eftersom alla tjatar att jag ska "ta många bilder!". Så här kommer litegrann i alla fall!
Thailand, yeeeeey!
Hippie bar i Ao Nang



En relativt "fräsh" toalett, spolar gör man genom att hälla vatten i toaletten, se hinken till vänster



Glad säl!



Man kan inte annat än älska Poda Island.



Pad Thai från matkvinnan i båten.



Lycklig och varm







Matbåten på Poda



Kom en liten regnskvätt



Kommentarer
Postat av: Lise

Jeg er misunnelig på brunfargen din!

2011-02-24 @ 09:20:01
Postat av: cathrin

den är inte lika brun längre, jag har skrubbat bort det mesta hehe =)

2011-02-28 @ 13:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0