Regn? Vad f--?

Nu har det regnat 2 halva dagar i rad. Fast visst, jag ska inte klaga för jag har fördrivit tiden med annat under dessa timmar! Vad jag har gjort? Läst(=sovit) såklart!

Igår Bestämde jag mig ju för att åka in till stan på kvällen. Tänkte att jag skulle ta minibussen för jag var egentligen tvungen att tanka moppen men jag orkade inte åka till bensinstationen och bli lurad och höra fåniga kommentarer om att mitt hår är ljust.

Min tanke var ju att fixa naglarna men när jag såg på klockan och sedan på visitkortet insåg jag att det nog var försent, vilket det också var, så jag beställde en tid till måndag (ja imorgon) istället. På vägen därifrån gick jag in på det nyöppnade Body Shopet och köpte mig en boduscrub. Bort med all död hud och fram med den nya, hallelujah!
Efter det styrde kosan med bestämda steg mot Lasses. Vad jag åt där ska ni snart få se. Sen unnade jag mig en timmes lång fotmassage där tanten bredvid mig satt och snarkade högt. Alla i personalen satt och småfnissade åt henne, inklusive jag såklart. Borde kännas meningslöst att massera nån när den ändå sover? Eller?

Aja, imorgon kommer min efterlängtade pappa med mitt efterlängtade lösgodis och min efterlängtade kaviar. Det kommer bli som en lite för tidigt julafton för mig imorgonkväll!

Nåt jag inte har berättat här i bloggen är ju att jag under min första kväll här i Hua hin, den här omgången alltså, var på den japanska restaurange Fuji och smällde i mig sushi. Till det drack jag en vattenmelon shake i vanlig ordning och när den var uppdrucken såg jag till min förfäran att en mygga hade lagt sig och dött, I MIN SHAKE!
Ska jag ta det som ett hot? Är det ren tillfällighet? Är det nån inom myggindustrin som läst mitt inlägg om mina tankar att utrota myggor?
Jag känner mig förvirrad och rädd och det känns inte Okej.

Hej så länge!

Mmmm gott!
Förrätt



Varmrätt!



Ser ni myggan????!!!!



Rabiestjejen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0