Torsdag.

Det här var inte min dag. Den började bra med guidad tur ner till stranden av grannen sen åkte jag hem för o gå 30 in på löpbandet och simma 30 min i poolen. Det gick ju som sagt bra. Efter frukosten tog jag moppen och rullade ner till havs. Gick en runda på stranden och la mig sen och lyssnade på musik.
Jag blev inte så långvarad på stranden för runt om mig började det samlas äckliga gamla gubbar med små thailändskor. Då miste jag strandaptiten lite och åkte hem istället.
La mig i soffan och läste ut boken, grinade en skvätt på slutet. Sen tvärsomnade jag och vaknade 2 timmar senare! Så jag missade såklart min guidade tur runt om här i området. Man blir lite lustig i kroppen när man sover sådär på dagen så jag är halvseg nu men gick för en stund sen bort till restaurangen för o få i mig lite mat. Var sjukt sugen på pasta och jag visste att det fanns pasta carbonara på menyn. Är lite trött på thaimat nu efter att ha käkat det i snart 3 veckor.

När jag kommer till restaurangen sitter det lite folk här o där så man känner sig extra ensam när ma går dit själv. När jag ska beställa så fick jag inte ta pasta för ikväll, just ikväll, serverade dom bara thaimat. Jippi, det som jag var så sugen på... Det blev i alla fall scampi i sötsur sås och massa grönsaker (äter inte kycklling här nere pga av magen, eller jag vågar inte helt enkelt särskilt när jag fick dålig kyckling på Farris bad i norge som är ett fint spahotell och gjorde så jag fick springa på toa med magont halva natten och morgonen). Jag trodde i alla fall att det var det jag skulle få men helt plötsligt dyker servitrisen upp oc säger att shrimpsen var slut, Chicken????
Jaha, då kunde jag lika gärna stannat hemma och ätit min youghurt istället kände jag men när jag ändå var där så fick jag banne mig äta. No chicken sa jag, bara grönsaker.
Jag åt upp hälften och tog in notan sen. Hade ju i min vilda fantasi tänkt att när dom faktiskt inte hade det som stog på menyn och eftersom jag inte äter kyckling så skulle jag inte behöva betala fullt. Jäkla snålis tänker ni kanske nu eftersom allt är så billigt här ändå. Men när jag ändå fick punga nästan 40 spänn för lite grönsaker och ris så tyker jag faktiskt inte att det är så billigt. Men det är ju ingen idé att klaga så jag betalade och gick. Ska däremot tänka om en extra gång innan jag går dit för att äta.

Jag saknar Öystein så himla mycket nu. Jag hoppas hoppas hoppas att han kan komma ner hit till mig.

Nu ska jag börja läsa en ny bok. Hejdå!

Längtar till vita stränder och turkost vatten. Inte långt kvar till måndag nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0