Sommarregn!

Två dagar i rad har det nu vräkt ner regn och åskan har dundrat. Skönt men nu räcker det. Behöver ju bättra på brännan lite, höhö...

Det har inte hänt så mycket förutom att pappa badade med sin guldklocka, vilket den inte tålde och ett par dagar senare badade med mobiltelefonen, den tålde inte heller vattnet särskilt bra!

Det har vart dålig bloggning på mig men det är för att det inte har hänt ett jota.
Eller där ljög ja, jag har faktiskt slitit tummen ur och skaffat fram ett nytt visum. Nu får jag alltså helt lagligt stanna här fram till den 16 april och det känns oerhört lockande även fast jag vet att det är omöjlighet. En annan gång när jag har Öystein med mig!
Jag har dessutom bokat hotell till mamma och mig i bangkok, Baan Sailom 3 ska vi bo på. Nån som bott där? Ser fräsht och fint ut men vi ska ju faktiskt inte spendera många timmar på det där rummet.

Mamma landar vid 7 snåret på söndagmorgon och då ska jag se till att vara på plats på flygplatsen. Vi tar taxi till hotellet och ber snällt om ett run eller nåt där vi kan stäla väskorna och där mamma kan fräsha upp sig lite. Sen är det raka vägen ut i shoppingsjungeln. Vi ska börja med chatuchak market som är en gigantisk helgmarknad. Jag ska försöka ta massa bilder.
Sen blir det köpcentrerna en efter en. Vi bor ju gång avstånd till Central World om jag inte har helt fel.
Så om nån snäll själ som läser detta har några bra restaurangtips i bangkok som inte ligger på 500kr klassen utan lite billigare men ändå bra så skriv gärna detta till mig! Ska även få med mamma upp på nån skybar, fiskspa och pad thai på khao san road!

Ikväll blir det middag på piren och dagen i ära har jag tvättat håret och faktiskt fräshat till mig lite jämfört med de senaste dagarna!

Så sayonara så länge! GLÖM INTE ATT JAG FYLLER ÅR PÅ LÖRDAG, ÄNTLIGEN BLIR JAG 23!




Nya örhängen från Diva

Kommentarer
Postat av: Lise

Heldige deg, nyt Bangkok!!

Jeg elsker Grey Hound på Emporium senteret eller L´opera i enden av sukhumvit soi 33:)

2011-03-09 @ 22:56:26
Postat av: AnnaBä..

Jag vet inte varför du längtar så mycket till att fylla 23. Det enda som händer är att man blir kallad att göra ett cellprov :)

2011-03-11 @ 08:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0